Szef Kuchni gotuje!

Szef Kuchni gotuje!

19 września 2013

marynowane podgrzybki

no i czas GRZYBKÓW :) które uwielbiam w każdej postaci
niestety nie miałam okazji, żeby się samej udać na grzybobranie do lasu....
ale udałam się na pobliski bazar i kupiłam ich sporo. część z nich właśnie zamarynowałam


składniki:

- 1 szklanka octu 10%
- 3 szklanki wody
- 3 łyżeczki cukru
- 1-1,5 łyżeczki soli

Powyższe składniki należy zagotować.

będą potrzebne jeszcze:

- marchewka pokrojona w plasterki
- cebulka (ja miałam szalotkę) pokrojona w talarki
- ziarna pieprzu (dodałam pieprz kolorowy)
- gorczyca
- ziele angielskie
- listki laurowe

No i oczywiście GRZYBKI :)
Grzybki obgotowałam około 20-30 minut w dobrze osolonej wodzie.

Do słoików po kolei wkładamy:
kilka ziarenek pieprzu, gorczycy, ziela angielskiego, po 1-2 listki laurowe, po kilka talarków marchewki i cebuli.
Na to układamy dość ścisło grzybki.
Wszystko zalewamy wrzącą zalewą, zakręcamy słoiki, odstawiamy do góry dnem do czasu aż wystygną.
Jeśli są to słoiki do weków - takie z gumkami, jak na zdjęciu, nie ma potrzeby odwracania ich do góry dnem.





SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz