Szef Kuchni gotuje!

Szef Kuchni gotuje!

29 stycznia 2013

tarta cytrynowa

ciasto:

- szklanka mąki
- 12.5 dag zimnego masła (min 82% tłuszczu, nie żadne margaryny)
- 5 łyżek cukru pudru
- 2 żółtka
- esencja waniliowa (dałam całą buteleczkę)

składniki siekamy nożem, szybko zagniatamy ciasto, formujemy kulkę, wkładamy na ok. 1 godzinę do lodówki. Po wyjęciu rozwałkowujemy i i wylepiamy formę. Pieczemy 15 min. w 200 st. C (dobrze jest użyć obciążających ciasto kulek, żeby nie wyrosło, a przed włożeniem do piekarnika nakłuć widelcem).

krem:


- 3 jajka (na tą formę dałam 4)
- 15 dag cukru pudru
- sok i starta skórka z 3 cytryn (oczywiście sparzonych)
- pół szklanki śmietany kremówki (na tą formę dałam prawie całą 500 ml)
- dodatkowo - mój wymysł smakowy - dodałam 2 łyżki roztopionego masła

ja zrobiłam to w misce na parze: wbić jajka, dodać cukier - dokładnie wymieszać, dodać sok i skórkę z cytryn, dalej mieszać - najlepiej trzepaczką. jak się wszystko połączy - dolać śmietankę, mieszać dopóki nie zgęstnieje - powinna być konsystencja takiego lekkiego budyniu.

Po wyjęciu ciasta z piekarnika, wylać krem, wstawić ponownie do piekarnika, tym razem n 180 st. C, piec ok. 20 min.
Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem...







SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz